Jaaa ni...

Inte för att jag tycker att det lugnat ner sig, som "garntussen" hoppades, men nu har jag i vart fall ro att skriva några rader igen...

Måndagen passerade förhållandevis lugnt, in på en visit till sambon, tillbaka hem för att passa tvättstugan samtidigt som maten tillagades, och till slut hopp i säng...

Tisdagen började lika lugnt... för att ca 07.50 förbytas i lite kaos... Sonen ringer upp när jag är på väg till bassängträningen; "Du har väl inte glömt att vi har utvecklingssamtal idag?"
Jomenvisst hade mamman det... det var bara att jäkta upp till käre sambon och slänga i sig lite mellanmål efter bassängen, ner och iväg med bussen till sonens skola, allt är mer än okej, allnöjda och glada, allt väl, tillbaka till käre sambon igen, med ett nyinköpt diskställ och nya sandaler som råkade hoppa på mig på vägen över stan...

Sätter mig hemkommen på kvällen och tittar  på allt som ska flyttas om bara två veckor, och känner att jag behöver koppla av lite, tar framdatorn och försjunker i cyberspace några timmar, trillar i säng frampå nattkröken...

Upp onsdag morgon, käre sambon ringer hem efter ronden och säger "Jag får åka hem", ååå vad glad jag blir!!!
Tar bussen in till stan för arbetsträning, allt frid och fröjd, en stund...
Batteriet i mobilen tar slut medans jag är på jobbet, så jag ringer hem för att tala om att det inte går att nå mig på mobilen om det skulle vara nåt, får då höra en bedrövad nyss hemkommen sambo som är på väg tillbaka till USÖ...igen...snacka om blixtvisit hemma...
Bilturen hem hade satt igång gallstenarna igen...
Så från jobbet var det bara att bege sig till akuten igen för att möta upp en medtagen sambo på en brits i en korridor, tjyvtjockt på akutmottagningen en vanlig onsdag kväll, hur står det till med svenskarna egentligen? Nåväl, till slut blir det iväg upp till samma avdelning igen, samma sal och samma säng, men renbäddad.
Upptäcker att sista bussen hem till Kumla går 21.15, (vi har ju inte nån bil nuförtiden), dags att säga gonatt & pussokram...
Nerkommen på gatan igen hittar jag dotter med pojkvän och får till min lycka skjuts hem, och bjuder med barnen in på middag, (läs nattmat).
Och jag som hade hoppats på att få krypa ner i sängen tillsammans med käre sambon, jag får nöja mig med katterna ett tag till...

Torsdagen gör sig påmind med att klockan försöker väcka mig, först efter tredje försöket lyckas jag fatta att det är dags att vakna.
Varpå paniken kryper fram då jag kommer på att sonen inte kommit upp än, tåget in till stan går om typ en kvart, ruscha ruscha, fram med frukost och iväg till tåget...
Sätter mig själv till rätta vid köksbordet och äter frukost i lugn o ro och börjar sen nysta garn från en kon jag vunnit på Tradera.
In till stan för scrapkurs som idag blev "smyckeskurs" i mitt fall, gjorde färdigt några stickade halsband med ängelberlocker på...
Lämnade även tillbaka det nyinköpta diskstället som inte blev riktigt som jag tänkt mig, det får bli det ute på IKEA som ingår i serien som vi redan har uppsatt i köket för slevar, vispar och annat som går att hänga upp.
Hjälpte även till att köpa underlägg till dotterns nyinköpta matbord, blev jättesnyggt! Från JYSK, där vi även fick med ett vardagsrumsbord i glas som nog blir perfekt mellan tvbänken och deras soffa, jätteläckert!!!
De vill ju ha allt färdigt till i morgon, då farmor, farfar och faster ska komma och titta på dotterns första egna lägenhet, ja, Fredrik bor ju där oxå förstås, men ändå ;)
Nu ska jag fortsätta att veva några nystan garn i åskovädret som drar över Kumla och Örebro nu ikväll, regnet öser ner, tack att jag inte behöver gå ut...

Gókväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0