I flyttar-tapetserar-tagen...

Nu rackarns är det ett tag sen, igen...
Käre sambon har fått komma hem, äntligen, och har inte behövt snegla på telefonen för att ringa in akut till USÖ igen, pepparpeppar.

Så har vi då fått lägenhetsnycklarna till vår nya lägenhet, hämtat ut tapeter och nu även börjat tapetsera!
Förarbetet är ju sååå tråkigt, men himmel vad snyggt det blir!!!
Jag beslutade ikväll efter att vi tapetserat färdigt sonens fondvägg, att han får nog bo i förrådet istället, för hans rum tar nog pappan och mamman till sovrum!!!
Upp tidigt imorgon bitti och tapetsera resten av rummet, innan det bär iväg till sjukgymnasten en sväng. Sen bär det av hemåt för slutspurten av tapetseringen, jag kan knappt bärga mig innan den blå rosentapeten kommer upp i köket!!!
Kort kommer på härligheten, men idag hann det bli för mörkt för att få några bra bilder.

Javisstja, höll på att glömma, hur kunde jag?, käre sambon har "fått" en ny bil, de ringde från försäkringsbolaget idag på förmiddagen och talade om att vi inte skulle få tillbaka golfen...
På mindre än en timme lyckades vi sen ta oss till Motorcentrum och skriva på papper, (käre sambon alltså) till en splitter ny Hyundai I10, champagne-färgad, precis som jag, förlåt, VI vill ha!!!
Får hämta ut den på onsdag nästa vecka, lääängtar!!!

Då är dessutom flytten avklarad, den värsta biten med den gamla lägenheten i alla fall, sen gäller det ju att komma iordning i den nya förstås.

Nu ska jag nattaduscha, man blir liiite svett av att tapetsera, men jag var tapetserare i mitt förra liv, så det så!!!!

Gónatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0